Skoda isi aduna resursele pentru a concepe o dubla aparitie in forta a modelelor electrice la inceputul decadei urmatoare. Planul este sa lanseze un vehicul cu hatchback complet electric si un SUV- coupe. Aceasta din urma, va deveni probabil cea mai scumpa masina din toata istoria de 122 de ani a firmei.
Producatorul ceh isi va incepe miscarea strategica, care sa conduca la vehiculul complet electric, facand primii pasi in 2019. Atunci este probabil sa lanseze un model Superb hibrid si o versiune electrica a lui Citigo. In orice caz, poate ca cel mai important pas facut de ei este prezentarea conceptului Vision E in cadrul evenimentului de anul acesta, Shanghai Motor Show. Modelul prezentat va fi prima masina din grupul VW care isi va face aparitia pe platforma MEB, conceputa special pentru a sustine alimentarea electrica.
Alte masini care isi vor face aparitia pe aceeasi platforma sunt modelul I.D. de la Volkswagen, urmat la un scurt interval de timp de un model Audi. Skoda depune eforturi deloc neglijabile in aceasta directie, iar succesul vanzarilor in China va reprezenta fara doar si poate cheia dezvoltarii masinii lor electrice. Cel mai probabil, in modul in care evolueaza piata, modelul va aparea in 2020.
SUV-ul- coupe se va situa intre Karoq si Kodiaq ca lungime, dar integrarea platformei MEB ne face sa ne gandim la un interior cu mult mai aerisit decat cel al modelelor mai sus mentionate.
Bateriile necesare pentru a alimenta motoarele electrice de 320 CP ar trebui sa confere autonomie de 500 de km, iar costul estimat pentru un astfel de vehicul, conform unor surse britanice, va fi de aproximativ 40,000 de lire sterline. Asta va transforma vehiculul in cea mai scumpa masina Skoda,dar care nici nu atinge jumatate din pretul unui Tesla Model X.
Skoda inca mai trebuie sa confirme o sigla reprezentativa pentru coupe. Cel mai probabil numele se vor termina in Q, iar cateva variante posibile sunt Amiq, Eliaq si Anuq.
Cam la un an dupa lansarea SUV-ului, Skoda estimeaza ca va lansa un model de vehicul electric mai mic, pentru bugete mai modeste. Acesta va purta numele de “Felicia E”, iar ca dimensiuni se va apropia de Rapid Spaceback. In interior, compenseaza prin spatiul bine gandit, care il aseamana cu spatiosul Superb.
Cum am spus la inceputul articolului, aceste doua modele, SUV-ul coupe si Felicia E, nu fac decat sa deschida un drum mult mai lung pentru Skoda (sau poate sa inchida un capitol in industria lor auto). Cam pe la mijlocul decadei viitoare compania va lansa SUV-ul complet electric, varianta electrica mai mica a lui Karoq, impreuna cu un coupe tot electric. Acesta din urma, un posibil model cu doua sau cu patru usi, a fost mentionat in treacat de catre conducatorul de cercetare si dezvoltare de la Skoda, Christian Shrube, undeva prin mai. El a spus ca Skoda ar putea construi coupe-uri sport in stilul vechiului 110R “dar electrice.” In ce priveste primirea lor pe piata, reprezentantii Skoda se tem sa-si piarda clientela europeana care ii apreciaza de atata timp pentru masinile practice.