Acasa » Eco » Tesla Semi: revolutia continua

Tesla Semi: revolutia continua

Postat in 17 noiembrie 2017
/
Comments are off for this post

de Dragos Grigore

Nu am gasit alt titlu mai bun pentru stirea asta.

Da, stiu, nu am apucat sa scriem nimic pret de o saptamana. E greu cand stai prins in jobul care plateste tot… dar, sa revenim.

Elon Musk, cu toate controversele lui, continua revolutia. Si are o noua arma: Semi.

Dupa ce s-a zvonit ca lucreaza la un camion/cap-tractor electric, iar Cummins a lansat, deja, un concept, Tesla Semi vine sa dea cu lumea camioanelor de pamant.

Stiti problema lor, nu? Autonomia. Un camion trebuie sa poata parcurge minim 500 km fara problem. Si cu vreo 20 de tone agatate in remorca.

Sursa: Tesla

Partea frumoasa vine de la faptul ca un camion nu are limitarile unui sedan si  are… SPATIU!

Practic, prin eliminarea motorului termic si a cutiei de viteze si a retarderului si a tuturor mecanismelor, care tocmai au devenit inutile, spre disperarea a mii de ingineri auto, Tesla Semi se poate concentra la autonomie.

Site-ul oficial anunta o autonomie cuprinsa intre 300 si 500 de mile, adica intre 480 si 800 km, condusi la viteze de autostrada. Depinzand de statele traversate, un “plin” poate,  practic, sa asigure toata autonomia necesara unuei zi de condus pentru un sofer normal.

Revolutia nu vine doar de la baterii. Fiecare roata, din spatele cabinei, si sunt 4, contine un motor electric. Nu stim puterea, dar am fost anuntati de Tesla ca noul Semi poate prinde prima suta de kilometri pe ora in cinci secunde! Cinci secunde pentru un cap tractor! Suna a nebunie curata, nu-I asa?

Toate aspectele unui autocamion au fost analizate, disecate si eliminate sau imbunatatite. Cabina ofera spatiu, momentan, doar pentru un sofer, care are postul de conducere central, iar in lateralele volanului are doua ecrane de mari dimensiuni care ii ofera toate informatiile si imaginile din camerele video montate pe post de oglinzi laterale.

 

Tesla Semi se mai lauda si cu cea mai rapida accelerare de la 0 la 100 km/h, la sarcina maxima: 20 de secunde! Va dati seama? Un camion normal face asta in minim un minut.

Multi vor intreba, pe buna dreptate, despre reincarcare. Cat dureaza? Ei bine, Tesla va oferi o instalatie de supraincarcare, capabila sa incarce bateriile sufficient cat pentru a parcurge 400 mile (aproximativ 640 km) in 30 de minute. Adica suficient cat sa faca si soferul o pauza de pranz si cafea.

 

Pretul? In jur de 200000 dolari. Pare mult, dar, daca se tine cont de faptul ca urmatorii 5000 de ani nu va avea nevoie de schimburi de ulei, ambreiaje, cutii de viteze reparate si alte chestii, suna bine, nu-i asa?

 

Articole similare