Elon Musk are un merit, pe care nu i-l poate lua nimeni: a dat cu industria auto de pamant!
Dupa ce a fost laut la misto ani de zile, cu Roadster-ul sau, si un faliment, de fapt chiar doua, americanul a reusit.
Lumea incepe sa vada ca se poate oferi mobilitate fara sa ne omoram copiii si pe noi insine respirand un aer poluat.
Saptamana asta s-au publicat cateva informatii interesante:
1. Parisul a anuntat ca va interzice TOTAL autovehiculele cu dotate cu motoare cu ardere interna, incepand cu 2030. Asta rezolva doar o parte din problema poluarii, deoarece muta poluarea din oras in zonele populate cu centrale atomice. Iar francezii au multe si vechi.
2. Olanda a mers mai departe. Din 2030 se vor interzice autovehiculele care au emisii de gaze si substante poluante. In toata tara! In plus, din 2030 vor spune “adio” centralelor electrice alimentate cu carbune. Energia electrica va fi furnizata din centrale ecologice, inclusiv cele de biogaz, care folosesc balegarul.
3. Royal Dutch Shell, care detine reteaua de statii de alimentare Shell, a anuntat ca va cumpara compania NewMotion, care detine, deja, peste 30000 statii de incarcare private, pentru case si companii, in Marea Britanie, Franta, Olanda si Germania.
4. China, piata auto numarul 1 de pe planeta, a anuntat, de asemenea, ca va interzice inmatricularea de automobile dotate cu motoare cu ardere interna incepand cu 2030, iar Partidul Unic va asigura, cu pumnul sau de fier, ca toate tintele vor fi atinse. Chinezii investesc masiv in fabrici pentru productia bateriilor de acumulatori. Mai mult, China, prin diferitele sale combinatii cu asa-zisele companii private (toate companiile chinezesti sunt detinute, in realitate, de statul chinez, care isi asigura o participatie majoritara in tot ce este strategic), China detine majoritatea minelor de metale strategice: cupru, cobalt, nichel etc. In plus, cele mai mari resurse de pamanturi rare se afla in China, dar aici este o schema. China a dat o lege prin care se interzice exploatarea lor! Asa ca vor consuma mai intai resursele planetei, pentru ca apoi sa ramana ei pe val. Tare, nu?
5.Sergio Marchionne nu crede in viitorul masinilor electrice. De asteptat, nu? Sunt curios cine va cumpara grupul FIAT, pentru ca este mai mult decat evident ca Zeul Marchionne va da cu el de pamant.