Noua generatie va activa intr-un segment mult mai aglomerat decat cel de acum sase ani, iar sarcina sa va fi inca si mai dificila in caz ca BMW decide sa-l produca pe Gran Coupe – un coupe cu patru usi similar cu CLS, recent prezentat la salonul de la Beijing.
Momentan, familia modelelor de clasa mare BMW are doi membri: Serie 5 (in versiune sedan sau combi) si, daca facem abstractie de dimensiunile ori tehnologia de Serie 7, bizarul Serie 5 GT.
Spre finalul acestui an – cel mai probabil, la Salonul Auto de la Paris – vom face cunostinta cu noul Serie 6, ce va trebui sa consolideze pozitia munchenezilor in aglomeratul sector al GT-urilor premium.
Acum, cercul trebuie inchis cu un coupe cu patru usi, astfel ca prototipul din imaginile alaturate ar putea, maine-poimaine, sa-i razgandeasca pe cei care au considerat achizitionarea unui Audi A7, unui Jaguar XF, unui Porsche Panamera sau, de ce nu, a unui Aston Martin Rapide.
Cum a rezolvat BMW problema designului? Aparent, destul de simplu: profilul de doar 1,4 m inaltime – cu 10 cm mai scund decat cel al unui Serie 5 sau Serie 7 – solutioneaza in mare parte ecuatia dinamismului, lasandu-le designerilor cateva mici “retusuri� de facut (vezi bombarea capotei, redesenarea plafonului/montantilor posteriori, reliefarea bosajelor, ascutirea farurilor si decuparea unor mari prize de aer in bumper-ul frontal).
Evacuarile rectangulare completeaza in mod fericit aceasta mostra de agresivitate educata, insa, la aproape cinci metri lungime, Gran Coupe isi va gasi mai multi fani in tabara managerilor atinsi de criza varstei a doua decat a odraslelor lor.
Absolut normal, daca ne gandim la faptul ca BMW ia in considerare si o versiune shooting brake…