Ei bine, odata cu lansarea lui R8 GT, raspunsul e inca si mai greu de dat.
La inceput, toate au fost bune si frumoase: Gallardo, cel mai accesibil Lamborghini – la aproape 150.000 de euro, ne este greu sa spunem “ieftin� –, avea doi cilindri si 80 CP in plus fata de R8, suficient cat sa se faca o diferenta clara intre statutul sau si cel al bolidului german.
La un moment dat insa, cel mai rapid Audi a primit V10-le varului de platforma, iar lucrurile au inceput sa se complice. Pentru clienti, evident. Alegerea unei masini sau a alteia a devenit o operatiune foarte dificila, mai ales ca ambele se laudau cu un design de exceptie.
Apele s-au mai limpezit o data atunci cand Lamborghini a lansat versiunea actualizata a lui Gallardo, LP560-4, insa iata ca noul R8 GT le tulbura din nou.
La exterior, diferentele fata de un R8 V10 nu sunt foarte vizibile, insa sub capota noii vedete din Ingolstadt se ascunde un motor cu 35 de cai mai puternic; asadar, din acest punct de vedere, R8 GT este egalul lui Gallardo LP560-4.
Mai mult – cei 560 CP ai “rachetei� Audi trebuie sa miste din loc o masa cu 100 kg mai mica decat cea a unui R8 V10, cura de slabire fiind posibila gratie montarii unor geamuri mai subtiri (cele posterioare sunt din policarbonat) si inlocuirii mai multor panouri de caroserie din aluminiu cu unele din carbon.
Un simplu calcul ne releva faptul ca R8 GT este, totodata, cu vreo 40 kg mai usor decat un Gallardo LP560-4, insa, cum-necum, nici macar acest avantaj nu este suficient de important pentru a rupe un echilibru aproape perfect. De 3,6 secunde are nevoie “neamtul� pentru a ajunge la 100 km/h (reprezentantul marcii din Sant’Agata rezolva aceeasi proba in 3,7 secunde), el oprindu-se din accelerat doar atunci cand acul vitezometrului indica 320 km/h (varul sau isi ia aici revansa, multumita unei viteze maxime cu 5 km/h mai mare).
Asadar, totul pare a se rezuma la o chestiune legata de gusturi. Pare, pentru ca, exact cand ne pregateam sa declaram remiza, R8 GT a plusat cu o oferta greu de ignorat: exclusivitatea.
Mai precis, Audi va produce doar 333 de clone a masinii din imagine, fiecare dintre ele urmand a avea un pret de baza de 193.000 de euro. Daca vi se pare totusi mult, incercati cu un Murcielago la mana a doua…