Spre deosebire de sistemul clasic, in care agregatul este concentric cu axul rotii, cel propus de Mazda se bazeaza pe o configuratie excentrica, unde un ansamblu de roti dintate preia sarcina transmiterii cuplului motor la roata.
Desi mai complexa, solutia niponilor reda inginerilor libertatea de a alege metoda ideala de conectare a suspensiei, respectiv cea care sa nu afecteze tinuta de drum si/sau manevrabilitatea masinii; din pacate, medalia are si un revers: un mecanism in plus inseamna automat o masa mai mare, cu consecinte negative la nivelul… manevrabilitatii si tinutei de drum.
Si totusi – nu te grabi sa spui “Din lac in put�: in definitiv, proiectul promite sa-i ofere fabricantului nipon o oarecare flexibilitate in ceea ce priveste dezvoltarea tipurilor de vehicule ecologice. Mai pe romaneste, metoda excentrica de montare a motorului electric poate fi folosita cu succes atat in constructia automobilelor hibride, cat in cea a masinilor electrice.
De exemplu, un model cu propulsie duala poate fi configurat astfel incat agregatul cu aprindere interna sa transmita cuplul catre roti intr-un mod cat se poate de conventional, micile motoare electrice intervenind doar atunci cand este nevoie prin intermediul ansamblului de roti dintate.
Beneficii teoretice? Cu siguranta. Dar daca ele chiar exista, poti paria inca de pe acum ca, in viitor, vei admira cel putin un prototip Mazda dotat cu o asemenea tehnologie.