Phaeton nu a fost niciodata un slagar de succes. Visul lui Ferdinand Piech, acela de a da lovitura cu o masina presupusa a fi net superioara lui Mercedes S-Klasse, a fost spulberat de designul tern si nepotrivirea dintre logo-ul VW si statutul unui vehicul de lux.
Cu toate acestea, producatorul din Wolfsburg nu vrea sa sa se dea inca batut; drept dovada, la Salonul Auto de la Beijing, a prezentat un facelift destul de consistent al navei-amiral Volkswagen.
Masina, pe care numarul unu european o construieste in celebra uzina transparenta din Dresda, are acum un plus de appeal gratie modificarilor aduse la nivelul designului partii frontale si spatelui, modificari ce respecta linia estetica impusa recent in \”curtea\” lui Walter da Silva.
Ca si in trecut, clientii lui Phaeton vor beneficia de avantajele tractiunii integrale si a suspensiei pneumatice; in plus, se vor bucura de o lista de dotari doldora de tehnologii noi, precum sistemul Dynamic Light Assist, un sistem de navigatie mai sofisticat (care, optional, poate integra date online preluate de pe Google) si o camera de luat vederi pentru “citirea� semnelor de circulatie (capabila, in premiera mondiala, sa recunoasca si sa afiseze indicatorul “Depasire interzisa�).
Volkswagen va comercializa “noul� Phaeton in doua versiuni de caroserie: una de 5,06 m lungime si o alta de 5,18 m lungime. In functie de specificatiile clientilor, masina poate fi una cu patru sau cu cinci locuri, fabricantul urmand a instala in spate fie o bancheta, fie doua scaune individuale.
Cat priveste gama de motorizari, cei mai putini pretentiosi pot alege dintre un agregat pe benzina – V6 de 280 CP – si un propulsor consumator de motorina – de asemenea un V6, dar capabil de “numai� 240 CP. Imediat deasupra lor se situeaza eternul V8 pe benzina de 4,2 litri (in acest caz, de 330 CP), in timp ce rolul de top-model va fi detinut, ca si mai inainte, de marele W12 de sase litri si 444 CP.
Probabil, acesta va fi noul hit al pietei second-hand…