De fapt, masina era gata mai de demult, dar acum stim, in sfarsit, si la ce sa ne asteptam din partea ei.
Vom incepe, evident, cu motorul, care, gratie unei usoare cresteri a cursei pistoanelor, a ajuns de la 3.999 cmc la 4.361 cmc. Puterea si cuplul au crescut si ele usor pana la 450 CP (+30 CP), respectiv 440 Nm (+40 Nm), insa la fel de mai important este si faptul ca masa totala a coupe-ului s-a diminuat cu 70 kg (prin urmare, raportul greutate/putere a scazut pana la 3,4 kg/CP).
Adaugam “la reteta� modificarile aduse transmisiei M Dual Clutch cu sapte rapoarte si dublu ambreiaj – care, pe M3 GTS, trece si mai repede dintr-o treapta in alta – si rezulta inevitabilul: timpul necesar atingerii a 100 km/h scade la numai 4,4 secunde (un M3 “clasic� rezolva aceeasi proba in 4,6 secunde), iar primul kilometru cu start de pe loc este consumat in doar 22,5 secunde.
Lasat liber sa zburde pe o sosea fara viraje, un M3 GTS va ajunge la o viteza maxima de 305 km/h, insa fanii acestui gen de bolizi vor fi si mai incantati de faptul ca atat trenul de rulare (suspensii, frane, garda la sol), cat si aerodinamica au fost serios ameliorate fata de masina de serie.
Pe de alta parte, nu stim cat de fericiti vor ramane cand dealerii BMW le vor comunica pretul de pornire, stabilit, in Germania, la 136.850 de euro cu TVA.